„Bajka o Ćwierćlandzie“ – spotkanie z pedagog
W grudniu pedagog szkolna P. Marzena Rzepka przeprowadziła w naszej klasie lekcję wychowawczą. Jej celem było uświadomienie nam jak ważne jest utrzymanie pozytywnych relacji z rówieśnikami, szacunek do innych ludzi oraz umiejętność współpracy w grupie. Podstawą ćwiczeń była „Bajka o Ćwierćlandzie“ — opowiadanie oparte na motywach bajki Giny Ruck-Pauquet.
W trakcie czytania bajki odpowiadaliśmy na różne pytania np.: Co jeszcze może być zielone/czerwone/żółte w danej krainie? W jakie jeszcze zwierzę mogą bawić się tam dzieci? Jakie są jeszcze czerwone/żółte/niebieskie zabawy? Jakie rodzą się dzieci w tych krajach? Jaki był Groszek?
Następnie zostaliśmy podzieleni na cztery grupy. Każda grupa otrzymała jeden kolor bibuły, z którego przygotowywaliśmy strój w kolorze swojego landu. W dalszej części spotkania odpowiadaliśmy na różne pytania Pani pedagog np. :
Jak się Wam podobają te kraje?
Co Wam sprawiało największą trudność?
Czy kraj w jednym kolorze jest szczęśliwym krajem?
Jak Wam się pracowało w granicach swojego kraju?
Co czujecie, kiedy ktoś nie pozwala Wam się bawić w jakąś zabawę, albo nie pozwala Wam się bawić z ulubionym kolegą?
Co możecie zrobić, żeby to zmienić?
Najwięcej radości mieliśmy z prezentowania efektów naszej pracy podczas pokazu mody i wymienienia się elementami garderoby z bibuły. Uczestniczyliśmy w planowaniu działań grupy i realizowaliśmy działania na miarę swoich możliwości.
Na końcu każdy uczeń miał na sobie wszystkie cztery kolory z ladnów.
Zrozumieliśmy integracyjne przesłanie zawarte w „Bajce o Ćwierćlandzie“: respektowanie wspólnie ustalonych zasad obowiązujących w zabawach i grach, to, że każdy z nas jest inny, ale wszyscy jesteśmy równi. Czuliśmy się współodpowiedzialni za utrzymanie pozytywnych relacji z rówieśnikami. Poprzez rozwój kreatywności, pomysłowości uświadomiliśmy sobie, że czasami łatwiej czegoś dokonać wykonując coś wspólnie. Najważniejsze podsumowujące słowa padły z ust jednej z naszych koleżanek - „ W grupie siła!”
Komentarze
Prześlij komentarz